محیا خانممحیا خانم، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 28 روز سن داره

مامان فاطمه و بابا مرتضی

السلام علیک یا اباعبدلله الحسین (ع)

1390/9/7 18:28
نویسنده : فاطمه
350 بازدید
اشتراک گذاری

محرم نام نخستین ماه از ماه های قمری است. علت نامگذاری این ماه به محرم آن بود که پیش از ظهور اسلام، در دوران جاهلیت، جنگ و خونریزی در این ماه ها ممنوع بود. بنی امیه در سال 61 هجری، با ریختن خون سیدالشهدا و خاندان و یارانش در این ماه و پدید آوردن حادثه کربلا، احترام ماه حرام را نگه نداشتند.

  • امام حسین (علیه السلام) فرمود: گریستن از خشیت خدا، رهایی از آتش دوزخ است و فرمود: گریه دیده‌ها و خشیت دل‌ها، رحمتی از خداست.
  • کربلا چه قدر شبیه قرآن است؛ آخرین شهدای آن اصغر و عبدا... مثل سوره‌های آخر قرآن کوچکند!

  • کربلا بلوغ عاطفه و اندیشه است، هر کس به بلوغ فکری و عاطفی برسد، عاشورایی است.
  • وقتی هیچ نداری باید همه چیز باشی، این درسی است که زینب به ما آموخت.
  • کربلا زیباترین تابلوی نقاشی است که خداوند بر بوم زمین، ترسیم کرده است
  • امام حسین (علیه السلام) فرمود: شکرگزاری تو برای نعمت پیشین، نعمت تازه را سبب می‌شود

 



پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (17)

مامان محمدباقر
13 آذر 90 23:38
سالها گفتیم ما از کربلا از شهید عشق و میدان بلا از غمش بر سینه و بر سر زدیم بوسه بر گهواره اصغر زدیم باز هم گفتیم: مظلوما حسین بی کس و بی بال و پر، تنها حسین .
مامان محمدباقر
13 آذر 90 23:39
مامان کیارش (مارینا )
16 آذر 90 17:07
سلامممممم عزیزمممم دعا میکنم که انشالله تا سال بعد همین موقع به آرزوی قشنگت رسیده باشیبهترین ها رو برات آرزومندم
سمانه مامان محمدباقر
25 آذر 90 2:41
سلام عزیزمممممم تو این شب عزیز از خدا با دلی شکسته میخواممممممم بزودی زود خدا حاجتتو بده و قلبتو شاد کنه یاامام حسین ادرکنی
شادي
27 آذر 90 12:17
دلم برات تنگ شده
سمانه مامان محمدباقر
29 آذر 90 14:42
روی گل شما به سرخی انار ، شب شما به شیرینی هندوانه ، خندتون مانند پسته و عمرتون به بلندی یلدا . شب یلدا مبارک
كتي
30 آذر 90 22:06
عمرتون صد شب یلدا دلتون قدر یه دنیا توی این شبهای سرما یادتون همیشه با ما دل خوش باشه نصیبت غم بمونه واسه فردا
بهار
6 دی 90 15:30
دلم را سپردم به بنگاه دنیا و هی آگهی دادم اینجاو آنجا وهر روز برای دلم مشتری آمد ورفت و هی این وآن سرسری آمدو رفت ولی هیچ کس واقعا اتاق دلم را تماشا نکرد کسی قفل قلب مرا وانکرد یکی گفت: چرا این اتاق پر ازدود و آه است یکی گفت چرا دیوارهایش سیاه است و آن دیگری گفت وانگار هر آجرش فقط از غم و غصه وماتم است. ورفتند.. وبعدش دلم ماند بی مشتری و من تازه آن موقع گفتم: خدایا تو قلب مرا می خری؟ وفردای آن روز خدا امدو توی قلبم نشست ودر را به روی همه پشت خود بست ومن روی آن در نوشتم ببخشید ٫دیگر برای شما جا نداریم بوسسسسسسسسسسسسسسسس
مانیا
6 دی 90 16:15
مامان کیارش (مارینا )
13 دی 90 2:21
سلام عزیزم خوبی........خبری ازت ندارم ........الهی هر جا هستی دلت شاد باشه دوستت دارم خواهری گلمممممممممم
سمانه مامان محمدباقر
14 دی 90 13:44
درمقابل سختیها همچون جزیره اى باش که دریا هم با تمام عظمت وقدرت نمى تواند سر او را زیر آب کند.
سمانه مامان محمدباقر
14 دی 90 15:57
ای آنکه در نگاهت حجمی زنور داری / کی از مسیر کوچه قصد عبور داری؟ چشم انتظار ماندم، تا بر شبم بتابی / ای آنکه در حجابت دریای نور داری . . .
مامان کیارش (مارینا )
21 دی 90 1:47
اگر کسی می گوید که برای تو می میرد دروغ میگوید!!! حقیقت را کسی میگوید که برای تو زندگی می کند
مامان کیارش (مارینا )
21 دی 90 1:48
به یادت آرزو کردم که چشمانت اگر تر شد به شوق آرزو باشد نه تکرار غم دیروز..
مامان یاس
28 دی 90 22:52
سلام به مادر آینده خیلی خوشحالم که به وبلاگ شما مامان مهربون سر زدم امیدوارم نی نی شما را بزودی ببینم اگه دوست داشتین به خانه تازه تاسیس ما سربزنین من وبابا حسن تازه ازدواج کردیم. یه عالمه حرف های عجیب هم داریم منتظرتون هستم